kasutage ühistransporti?!?

Uudis, et Tartus linna ühistranspordi senine skeem ümber tehakse, ei tekitanud minus esialgu mingeid emotsioone - no mis mul viga, küll Annelinnast ikka busse läheb eks. Siis mõni nädal tagasi tekkisid kõhklused, kui kusagil räägiti bussidest, mis Annelinnast üle jõe kesklinna ei sõida - aga jutt tundus niivõrd absurdne, et tõsiselt seda ei võtnud...
Ja täna oli siis see esimene päev, mil bussid uute plaanide järgi liikumas... (tsenseeritud on kõik vandesõnad, muidu oleks jutt väga pikk eks). Hommikul olin eriline optimist ja ostsin kvartali kaardi - loll saab kirikus ka peksa, oleks võinud enne bussigraafikutesse süveneda, kas üldse on millega sõita. Nii tõttasingi hommikul bussipeatusesse - ja juba esimene kiirpilk uuele graafikule oli muretekitav, kui enne oli ikka suur paber kirbukirjas täis, siis nüüd oli paber oluliselt väiksem ja kiri märgatavalt suurem. Aga esialgu polnud viga, buss just tuli ka - uus liin ja puha nr 20. Aga tõeline masendus, viha ja frustratsioon tabas mind siis, kui töö juures uusi graafikuid uurisin - appi kui harva bussid sõidavad ja see pidi veel talvine graafik olema (mis ikka tavaliselt tihedam ju kui suviti) Nimelt on mul hommikul ainult üks buss, et õigeks ajaks tööle jõuda või noh teine ikka ka, aga sellega jääb paar minutit hiljaks - selle peale ei oska kohe midagi kostagi, oleks ikka pidanud edasi jala käima. No loodame, et enamus inimesi läheb tööle-kooli kella 8ks, muidu hakkab küll hullumaja olema või tuleb ka bussiga tööle käies hiljaks jääda (milleks peab minema 8.54 kogunisti 2 bussi - 9ks enam kesklinna ei jõua ja 10ks on ikka varavõitu ka Tartu teise otsa sõitmiseks). Ja täitsa absurde on jätta 15 minutit hommikusel enne 9sel ajal kahe bussi vahele - mina ei kavaste küll 8.20 kodust välja minna, nii võiks ju jala käia, jõuaks samal ajal tööle (aga bussiga töölemineku eelis on ju hommikused lisauneminutid)... Seda kuidas pärast tööd so kella viit koju saama hakkab, ma veel ei tea - esialgu nii vara minema ei saa, eks septembris näeb seda kannatuste rada - see oli juba varemalt, kui busse ikka tihedamalt käis, üks paras kannatuste rada (üks põhjus, miks ma jala olen käinud).

Niimoodi siis "propageeritakse" Tartu linnas ühistranspordi kasutamist... ei peab ikka autokooli minema, kuigi tööl ju autoga ikka käia ei saaks - pole kuhugi parkida igal pool tasuline.

Comments

mnjah said…
Seda minagi, et elagu autod! Mul vanaema ka hàdaldas, et ei saa enam millegagi otse silmakliiniku juurde. Ju siis tahetakse bussiliiklust vàlja suretada..

Popular posts from this blog

Asjadest ja klantsajakirjakodust

Minimalismist

Fotojaht - müür