Killukesi Euroopast ja inimestest

Ma olen alati pidanud kultuurilisi jm erinevusi positiivseks ning üldiselt need mind ei jahmata aga seekord...

Sellistel üritustel on koos rahvusvaheline seltskond, suheldud sai seekord peamiselt Euroopa riikidest pärit inimestega sellest ka pealkiri.

* * *
Kui palju maksab rongipilet Fiumicinost Rooma Terminisse? Kuna just oktoobris käisin, siis eelldusel, et hindu vahepeal tõstetud pole - 11 EUR. "Appii, nii kallis" - vaat selline oli Sveitsit pärit inimese reaktsioon, ning Taanist ja Soomest tulnud ahhetasid kaasa. Huvitav, mind see hind küll ei shokeerinud, kas olen siis nii rikas või?

* * *
"Issand, kui kallid on hotelli hinnad Roomas (või Itaalias üldiselt)" Seda võis kuulda nii taanlase, sveitslase kui hollandlase suust. Kallid on nad jah, aga kas Kopenhaagenis, Zürichis või Amsterdamis on hinnad odavamad? Ei ma küll ei usu - Taani hotellide hinnatase on ikka kirves mis kirves - pole veel ühtegi soodsa hinnaga hotelli leida õnnestunud Taanimaalt, Zürich ainus normaalse hinnaga hotell asub kusagil linnast väljas ja ka Hollandi kohta pole kohe midagi positiivset öelda - seal maksab ka tuba saasthotellis äärelinna pärapõrgus hingehinda. Vaat sellised on minu kogemused. Aga ma ei mõista neid hukka, sest tõenäoliselt on nad vaid Itaalia peale spetsialiseerunud ning ammugi ei tea oma riigi hotellide hinnatasemest suurt ei midagi (ega minagi Eesti omast, tean, et odav see just pole). Aga kui erandina Rooma välja arvata, siis mujal Itaalias leiab ikka üpris soodsaid hotelle tegelikult.

* *
Küll ikka Itaalias petetakse, hotelle ei või usaldada jne. Aga vaat meil (konkreetse inimese koduriik) on kõik nii ausad. Ei tea, kohe midagi ei oska öelda - ju mul on ikka rängalt vedanud, mingeid erilisi negatiivseid kogemusi pole, kokkulepetest peetakse kinni, ka siis kui pole 101 tõendavat paberit. Aga mitte alati ei saa ma seda öelda rääkijate koduriikide hotellide kohta - ma olen pidanud ebameeldivalt üllatuma ka korralike ja ausate põhjamaa riikide puhul. Selline palgi-pinnu jutt tundus, mina olen juba ammu aru saanud, et kõik sõltub ikka konkreetsetest inimestest hoolimata nende kodakondsusest, rahvusest, riigist jne.
Jah, tegelikult mul muidugi isiklikult vedas ka - sain Rooma kohvikus tasuta kohvi, sest arvele seda lisatud polnud (ei öelnud sveitslane ega soomlane, et ma peaksin tagasi maksma minema) vaid ütlesid "lucky you". Ja neist ühel tegelikult ka vedas, kui Hiltoni hotelli kokad kobadeks osutusid siis ei pidanud ei söögi ega veini eest maksma (kuigi söömiskõlbmatu oli vaid ühe toit). Aga ausa inimesena oleks pidanud ju ikka ütlema, et ma seda sõin-jõin ja maksan ka?

* * *

"Küll meil kodus (lisage mingi euroopa riik - Hollandist Bulgaariani) on ikka hea elada". Ma olen ikka sellise patriotismi kuhugi ära kaotanud. No nüüd ei suudagi otsustada, kus suuremad pudrumäed ootavad - tahan ka sellisesse ideaalsesse riiki.

* * *

Et hommikusöögiks ei pakuta sinule harjumuspärast? Ma saan aru küll vähese reisikogemusega inimestest, kes mõistmatult hommikust moosisaia vaatab, aga tegemist oli ju kõigi puhul turismisfääris konenutega ning kokkupuude itaaliaga polnud esmakordne. Ja tegelikult oli igal pool ka soolast valikus. Muidugi ma tean, et pole õige inimene hommikusöögist rääkima - ma ei söönud palju hommikuks ka siis kui polnud itaalia tavadest midagi kuulnud. Aga siiski, ükskõik kuhu lähen - just kohalik toidukultuur huvitab, kõige sinna juurde kuuluvaga, mulle valmistas piinlikust ka see, kui aastaid tagasi Sitsiilias ekstra mulle hommikusöögiks jogurtit osteti ning hommikusööki valmistati - ma oleks samamoodi võinud piirduda espressoga nagu teisedki. Aga söögist pikemalt mõnes järgnevas postituses- see vajab eraldi teemat.

* * *

Comments

Popular posts from this blog

Asjadest ja klantsajakirjakodust

Minimalismist

Fotojaht - müür